Η λογοθεραπεία εστιάζει στην αξιολόγηση, διάγνωση, πρόληψη και θεραπευτική αντιμετώπιση των προκλήσεων που διέπουν την ανθρώπινη επικοινωνία και μπορεί να αφορούν στην φωνή, το λόγο, την ομιλία, τη μη λεκτική επικοινωνία και την κατάποση.
Η λογοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει σε ένα εύρος καταστάσεων. Στον χώρο μας υποστηρίζουμε τον λόγο, την επικοινωνία και την ομιλία παιδιών στο Φάσμα της Νευροδιαφορετικότητας: Αυτισμό, Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, ΔΕΠ-Υ, Αναπτυξιακή Διαταραχή των Ήχων της Ομιλίας, καθυστέρηση στον λόγο ή/και την ομιλία.
Αξιολόγηση
Κατά την αξιολόγηση δίνεται χρόνος ώστε οι γονείς να εκφράσουν το αίτημά τους, το παιδί να νιώσει άνετα με την διαδικασία και ο θεραπευτής να εντοπίσει τα δυνατά σημεία του παιδιού και τις πιθανές ανάγκες που υπάρχουν.
Η αξιολόγηση βασίζεται στην Λειτουργική Στρατηγική Αξιολόγησης (R. Owens, 2014)
- Συνέντευξη με γονείς& Συμπλήρωση ερωτηματολογίου
- Κλινική Παρατήρηση
- Επίσημες δοκιμασίες
- Λήψη Γλωσσικού Δείγματος
Οι επίσημες δοκιμασίες που χρησιμοποιούνται είναι οι ακόλουθες:
- Εικόνες Δράσης – Δοκιμασία Πληροφοριακής & Γραμματικής Επάρκειας (Βογινδρούκας, Σταυρακάκη, Πρωτόπαπας, 2011).
- Δοκιμασία Φωνητικής & Φωνολογικής Εξέλιξης (Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών, 1995).
- Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου (Βογινδρούκας, Πρωτόπαπα, Σιδερίδη, 2009).
- Δοκιμασία Γλωσσικής Αντίληψης & Έκφρασης (Βογινδρούκας, Γρηγοριάδου, Καμπούρογλου, 2009).
- Διαγνωστική των Μυολειτουργικών Διαταραχών (A. Kittel, 2008)
- Διαγλωσσικό Εργαλείο Αξιολόγησης Αφηγήσεων (Τσιμπλή, Ανδρέου, Περιστέρη, 2020).
- The Pragmatics Profile of Everyday Communication Skills in Children (H. Dewart & S. Summers, 1995).
Με βάση το αίτημα των γονιών και την αξιολόγηση, προτείνεται παρέμβαση σε έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω τομείς.