Γκίζα Δέσποινα

giza-despoina
Γκίζα Δέσποινα

Κοινωνιολόγος

Η Δέσποινα Γκίζα σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ της Αγγλίας (Med in Special Educational Needs).

Εργάζεται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Ψυχικής Υγείας από το 2005, παρέχοντας  υπηρεσίες ατομικής και ομαδικής υποστήριξης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων στο Φάσμα του Αυτισμού. Παράλληλα έχει ασχοληθεί με την ψυχοεκπαίδευση γονέων και εποπτεία θεραπευτών και συνοδών ατόμων στο Φάσμα του Αυτισμού.

Για τρία χρόνια συμμετείχε στο πρόγραμμα Synergy (πρόγραμμα επιμόρφωσης και εποπτείας εκπαιδευτικών για τον εντοπισμό και τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.  Υλοποιείται από το Ίδρυμα Λασκαρίδη σε συνεργασία με την ΑΤ Autism και το Υπουργείο Παιδείας).

Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε συνέδρια και επιστημονικές ημερίδες για τον Αυτισμό, ενώ διοργανώνει σεμινάρια και ημερίδες που  απευθύνονται σε  επαγγελματίες του χώρου με θεματικές που αφορούν κυρίως την χρήση του παιχνιδιού και του παραμυθιού ως εργαλεία παρέμβασης, την κατανόηση του Αυτιστικού Φάσματος  μέσα από τα λόγια των ίδιων των ανθρώπων με Αυτισμό, τα οφέλη των ομάδων συνομηλίκων κ.α.

Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων και εκπαιδεύσεων όπως: το Master Class με εισηγητές τους professor Tony Atwood και Dr Michelle Garnett, η DIR Floortime προσέγγιση, η κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος Sherborne, το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα, το πρόγραμμα Cygnet για γονείς και φροντιστές παιδιών με Αυτισμό, την μέθοδο Messy Play, το Οriginal play, σεμινάρια μουσικοκινητικής, θεατρικού παιχνιδιού και εμψύχωσης κούκλας, το  lego education κ.α.

Επιπρόσθετα,έχει πιστοποιηθεί ως Marte Meo Practitioner και είναι Marte Meo Colleague Trainer under Training.

Είναι συν-ιδρύτρια του χώρου Θεραπευτικής Υποστήριξης και Συμβουλευτικής «Συμβαδίζω» από το 2013, όπου είναι υπεύθυνη των ομάδων ενδυνάμωσης παιδιών και εφήβων στο φάσμα του αυτισμού, στις οποίες πρωταρχικός στόχος είναι το μοίρασμα και η καταγραφή θετικών εμπειριών σε ένα περιβάλλον αποδοχής και σεβασμού.